Home » Blog » Pre-workout: Motivatie voor het sporten

Pre-workout: Motivatie voor het sporten

  • door

Plof jij na het werken het liefst op de bank om tv te kijken? Vind je het lastig om dan nog op te staan en je klaar te maken om te gaan sporten? Uiteraard zijn er tips die je kan toepassen zoals het klaarleggen van je sportspullen en sportkleding een dag van tevoren. Maar wat nou als we vertellen dat er ook pre-workout producten verkrijgbaar zijn die ervoor zorgen dat jij een stuk gemotiveerder en krachtiger aan jouw workout kan beginnen? Benieuwd? Lees dan snel verder!

Wat zijn pre-workout supplementen?

Pre-workout supplementen zijn speciaal ontworpen om jou een extra boost te kunnen geven voor het sporten. Uiteraard kan je deze boost het best gebruiken wanneer de motivatie even ver te zoeken is of wanneer je wel wat energie kan gebruiken. Ingrediënten zoals cafeïne, BCAA (branded chain amino acids), beta alanine, l-tyrosine, l-citruline, l-arganine, elektrolyten en creatine zie je vaak terug in pre-workouts.

Soorten supplementen

Er zijn verschillende pre-workout supplementen verkrijgbaar. Deze producten kunnen verschillen in ingrediënten, maar ook in de vorm waarin je ze inneemt. Je ziet ze vooral in de vorm van poeders die je kan mengen met water en als een soort sportdrank kan innemen. Ook kan je kant-en-klare blikjes kopen met pre-workout. Verder zijn ze verkrijgbaar als capsules, tabletten en zelfs repen.

Wanneer gebruik je de supplementen?

Uiteraard gebruik je de pre-workout supplementen voordat je gaat sporten. De meeste mensen nemen ze in voor extra energie, kracht, uithoudingsvermogen en voor een beter herstel na de training. Je kan de pre-workout het beste nemen ongeveer een half uur tot uur voordat je gaat trainen. Dan weet je zeker dat je het meeste effect voelt van de werking van de ingrediënten. Wil je meteen na het werk gaan sporten? Dan kan je de pre-workout misschien al op je werk of onderweg naar huis of de sportschool nemen.

Pre-workout met of zonder calorieën

Er zijn pre-workouts op de markt met en zonder calorieën. Zo kan je zelf kijken wat er het beste past in jouw voedingsstrategie. Wanneer je wat hoger zit in calorieën kan je kiezen voor een drankje met koolhydraten. Zo haal je de energie uit de drankjes niet alleen uit de cafeïne en andere ingrediënten maar behoud je tijdens de training ook energie door de suikers en koolhydraten. Wanneer je aan het “cutten” bent kan je uiteraard ook kiezen voor de caloriearme variant. Voor ieder wat wils.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *